Känn dig trygg för matchen

När man spelar schack är det viktigt att man känner sig trygg i sin matchplan och i sig själv. Börjar man att tveka kommer det bli svårt att faktiskt prestera i matchen. Det spelar ingen roll hur många tips man läser sig in på eller hur man än vrider och vänder på det så handlar det om att du ska känna dig trygg i dig själv och ditt spel.

Att känna trygghet i sig själv handlar om att veta vart man har sig själv. Det kan vara genom att över tid lära sig att älska den man är. Vissa arbetar mycket med yoga och journalskrivning, andra åt helt annat håll med smink och bara vara. Alla jobbar med sig själv på olika sätt.

Ett sätt att känna sig trygg i sig själv är att alltid känna sig på topp. Att känna sig på topp kan vara allt från mat till utseende. Att fokusera på utseendet inför en schackmatch kanske känns konstigt men det återkommer till att känner du dig trygg presterar du dig bättre. Att hitta bra skönhetsprodukter online kanske känns lite svårt dock när man inte vet var man ska leta. Klicka dig vidare för att hitta bra skönhetsprodukter till bra pris, och tänk inte mer på det sen!